Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Misschien kun je hieronder het antwoord vinden.
Maar je mag natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen als je nog vragen hebt. We helpen je graag verder.

Bestellen

Wij proberen het bestellen zo makkelijk mogelijk te houden, in een paar eenvoudige stappen plaats je een bestelling.

Stap 1: Als je iets wilt bestellen, klik je op het artikel en vul je rechts naast de foto’s, de eventuele opties en vragen in.

Stap 2: Klik op “In winkelmand”.

Stap 3: Als je klaar bent met winkelen, klik dan rechts bovenaan in de balk op het winkeltasje.

Stap 4: Controleer je bestelling en klik op “Doorgaan naar afrekenen”.

Stap 5: Vul alle velden in en kies een betaalmethode. Zet een vinkje bij onze Algemene Voorwaarden en klik op: “Bestelling plaatsen”.

Na je betaling is je bestelling geplaatst en ontvang je van ons per e-mail een bevestiging van je bestelling.

Wil je de bestelling op een ander adres ontvangen? Bijvoorbeeld op het werk, of als cadeau, dan is dat voor ons geen enkel probleem. Je kunt dit tijdens het bestellen aangeven door een vinkje te zetten achter “Verzenden naar een ander adres”. Je hoeft hier voor uiteraard geen extra kosten voor te betalen.

De artikelen die we op voorraad hebben worden meestal dezelfde dag al voor je ingepakt en verzonden en onze gepersonaliseerde artikelen, worden dezelfde dag nog in productie genomen.

Als je een bestelling wilt wijzigen of annuleren neemt dan zo snel mogelijk contact met ons op via onze klantenservice. Wij zullen dan onze uiterste best doen om je bestelling nog aan te passen of te annuleren. Als je een gepersonaliseerd artikel hebt besteld en deze al in productie is genomen kunnen wij deze helaas niet meer annuleren.

Mochten wij je pakket al hebben verzonden, dan kun je een bestelling altijd nog binnen 14 dagen aan ons retourneren met uitzondering van gepersonaliseerde artikelen die speciaal voor jouw gemaakt zijn.

Meer informatie over retourneren of omruilen kunt je hier vinden.

Betalen

Als je klaar bent met shoppen, klik dan rechts bovenaan in de balk op het winkeltasje. Controleer je bestelling en klik op “Doorgaan naar afrekenen”. Vul hier je gegevens in en klik op de betaalmethode die je voorkeur heeft. Volg hierna de instructies in het betalingsscherm.

Betalen bij Lovely Thingz is veilig en gemakkelijk. Wij bieden je verschillende manieren om te betalen.

Zie het overzicht van onze betaalmethodes hieronder:

iDEAL
Via iDEAL betaalt je snel, gemakkelijk en veilig online via de vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank.

Creditcard
Wij accepteren Mastercard en Visa. De betaling gebeurt altijd via een SSL-beveiligde server die je gegevens versleuteld verstuurt.

PayPal
Eenvoudig en veilig betalen met je PayPal account. Indien je kiest om met PayPal te betalen, wordt je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de beveiligde betaalomgeving van de PayPal website.

Klarna Achteraf Betalen
Met Klarna Achteraf betalen betaal je pas nadat je bestelling geleverd is. Zodra wij je bestelling verzenden, ontvang je van Klarna een e-mail met een digitale factuur en betaalinstructies. Hierna heb je vervolgens 14 dagen de tijd om je bestelling te betalen. Klarna voert altijd een geautomatiseerde gegevenscontrole uit, ben je bijvoorbeeld jonger dan 18 jaar dan mag je helaas niet met Klarna afrekenen. Wordt je achteraf betaling niet goedgekeurd door Klarna dan kun je natuurlijk met een van de andere betaalmethodes je bestelling betalen. Bij het gebruik van de Klarna betaalmethode ga je automatisch akkoord met de betalingsvoorwaarden van Klarna. Meer informatie vind je op de website van Klarna. Deze betaalmethode is momenteel alleen beschikbaar voor klanten binnen Nederland. Wij rekenen geen extra kosten voor het gebruik van Klarna. 

Vooraf overmaken / Overboeking
Als je voor deze betaalmethode kiest, ontvangt je per e-mail alle gegevens om de betaling over te kunnen boeken. Let op dat je het unieke betalingskenmerk juist overneemt. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, nemen wij je bestelling in behandeling en zal je bestelling zo spoedig mogelijk worden verzonden. Houd hierbij rekening met een overboektijd van één tot drie werkdagen. Indien wij na 10 dagen je betaling nog niet hebben ontvangen zullen wij je bestelling annuleren.

Bancontact – Mister Cash
Bancontact is een veilige betaalmethode die vooral in België populair is en wordt door de meeste Belgische banken ondersteund. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

ING Home’Pay
ING Home’Pay is een online betaalmethode van de ING Bank in België. Via deze betaalmethode reken je de bestelling gemakkelijk af via de beveiligde verbinding met HomeBank.

Belfius Direct Net
Met Belfius Direct Net kun je als Belgische klant vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankoop bij ons afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

KBC/CBC Betaalknop
De KBC/CBC-Betaalknop is een veilige online betaalmethode voor de klanten van de KBC en CBC, samen de grootste bank van België. Via de KBC/CBC-Betaalknop betaal je online aankopen vanuit je eigen vertrouwde online bankomgeving. Daarnaast heb je bij deze betalingsmethode de mogelijkheid om bedragen tussen de 50 en 1.250 euro achteraf te betalen. Je kunt dan vervolgens zelf kiezen wanneer het bedrag van je rekening afgehaald wordt.

Heb je een kortingscode ontvangen? Dan kun je deze uiteraard gebruiken bij je bestelling.


Tijdens het afrekenen van je bestelling, klik je bovenaan de pagina op: “Klik hier om je code in te vullen” na het invoeren van je kortingscode zal het totaalbedrag vervolgens automatisch aangepast worden.


Een kortingscode ontvangt je vaak bij je eerste bestelling en geven wij soms weg via speciale acties. Deze vind je dan op ons blog of onze social media pagina’s.

Verzenden

De gemiddelde levertijd van artikelen die wij op voorraad hebben is 1 tot 2 werkdagen. De levertijd van onze artikelen die speciaal voor jou gemaakt worden kan per artikel verschillen. Daarom vermelden wij bij al onze artikelen altijd de gemiddelde levertijd, zodat je precies weet wanneer je je bestelling kun verwachtten.

Wanneer wij je bestelling hebben verzonden krijgt je per e-mail een verzendbevestiging toegestuurd. PostNL doet er binnen Nederland gemiddeld 1 werkdag over om je postpakketje te bezorgen.

Hou er rekening mee dat er op zondag en maandag geen brievenbuspost wordt bezorgd door PostNL. Door eventuele vertragingen bij PostNL kan de bezorgtermijn oplopen tot 5 werkdagen. Hierop hebben wij helaas geen invloed maar dit gebeurd gelukkig maar heel zelden.

Levertijd België
Voor levering naar België moet je rekening houden met een iets langere levertijd. Nadat wij je bestelling hebben verzonden doet PostNL er naar België gemiddeld 2 tot 5 werkdagen over om je postpakketje te bezorgen. Je pakketje kan sneller aankomen, maar het kan ook iets langer duren. Mocht je ongerust zijn over de levering van je bestelling dan kun je altijd even contact met ons opnemen.

*Tijdens de aanloop naar bepaalde feestdagen (zoals Valentijn, Moederdag / Vaderdag, Sinterklaas en Kerstmis) kan de levertijd oplopen. Ook bij vakantie zijn er tijdelijke aanpassingen op de levertijd van toepassing maar dit zullen wij dan duidelijk op onze website vermelden.
Wij hebben alleen een online webshop, het is daarom niet mogelijk om je bestelling bij ons af te halen. Wij doen er natuurlijk alles aan, om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen!
Vanaf een bestelbedrag van €30,- wordt je bestelling GRATIS verzonden. Voor bestellingen onder de €30,- bedragen de verzendkosten: €2,95.

Voor verzending naar België wordt je bestelling GRATIS verzonden bij besteding vanaf €50,-. Voor bestellingen onder de €50,- bedragen de verzendkosten: €3,95.

Bijna al onze producten passen door de brievenbus maar voor bestellingen die niet door de brievenbus passen, bedragen de verzendkosten voor Nederland €6,95 en voor België €7,95.

De verzendkosten kun je ook altijd terug vinden in je winkelmandje.
De status van je bestelling kunt je hier volgen. Zodra wij je bestelling hebben ingepakt en verzonden, ontvangt je van ons per e-mail een verzendbevestiging. Over het algemeen duurt het dan nog 1 tot 2 werkdagen voordat je bestelling bezorgd wordt.
Nee, bijna alle pakjes van Lovely Thingz passen door de brievenbus. Je hoeft er dus niet speciaal voor thuis te blijven.

Mocht je een bestelling plaatsen met een hoge waarde, zoals bijvoorbeeld een gouden sieraad, dan zullen wij je bestelling altijd aangetekend en verzekerd verzenden. Je krijgt dan ook een track & trace code toegestuurd zodat je kunt zien wanneer de bezorger het pakket komt aanbieden.

Ook bij bestellingen die niet door de brievenbus passen, ontvang je van ons een track & trace code.
Als je een gepersonaliseerd artikel besteld samen met artikelen die wij standaard op voorraad hebben, dan heb je een bestelling met 2 verschillende levertijden.

Wij leveren je bestelling dan als 1 geheel, hierbij kun je rekening houden met de levertijd die staat vermeld bij het gepersonaliseerde artikel.

Mocht dit een probleem zijn dan kun je dit aangeven in de opmerkingen tijdens je bestelling. In de meeste gevallen kunnen wij je bestelling dan in 2 delen versturen.

Ruilen & Retourneren

Natuurlijk hopen wij dat je tevreden bent met je aankoop. Ben je echter toch niet helemaal tevreden met je bestelling, dan kunt je je bestelling uiteraard retourneren of omruilen, mits ongedragen en onbeschadigd.

Je kunt een retour of omruiling aanmelden tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden. Na aanmelding van je retourmelding heb je nogmaals 14 dagen om het artikel retour te sturen. Indien je gebruik maakt van dit herroepingsrecht, dan zal het artikel met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden.

Als wij je bestelling in goede orde hebben ontvangen zullen wij het bestelbedrag inclusief eventuele berekende verzendkosten aan je terug betalen. Als je een deel van je bestelling terug stuurt dan wordt het bestelbedrag exclusief verzendkosten terug betaald.

Terugbetaling of omruiling volgt zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending. Mits wij je retourzending in goede orde retour hebben ontvangen.

Helaas kunnen oorbellen niet retour worden gestuurd i.v.m. het hygiëne risico. Dit geldt ook voor onze gepersonaliseerde artikelen omdat deze artikelen speciaal voor jou gemaakt worden. Alleen als er een duidelijke fout van onze zijde is gemaakt (bijvoorbeeld een spelfout of een verkeerde datum), dan maken we uiteraard kosteloos een nieuw gepersonaliseerd artikel.

Meer informatie over omruilen en retourneren kun je hier lezen.
Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je ons contactformulier gebruiken of een e-mail sturen naar: info@lovelythingz.nl. Vermeld hierin je naam en het ordernummer en vermeld hierbij of je het artikel retour wilt sturen of wilt omruilen voor een andere artikel. Indien je het artikel wilt omruilen, vermeld dan ook welk artikel je er voor in de plaats zou willen ontvangen.

Stuur de artikelen inclusief een ingevuld herroepingsformulier, deze kun je  hier downloaden, naar onderstaand adres:

Lovely Thingz
Margaret Mitchellstraat 96
3207 MT Spijkenisse
Nederland

De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Wij adviseren je om je retournering met track & trace te versturen. Als het pakje niet genoeg gefrankeerd (of ‘retour afzender’) is gegaan krijgen we van PostNL een administratieve boete van €5,20 die we doorberekenen (en van het retourbedrag aftrekken). De retourzending is voor eigen risico. Eigen risico houdt in dat Lovely Thingz niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoek raken van retour gestuurde artikelen.

Meer informatie over omruilen en retourneren kunt je hier lezen.

Gepersonaliseerde artikelen

Op de artikelpagina van onze gepersonaliseerde artikelen kunt je heel eenvoudig een naam en/of graveertekst opgeven en de door jou gewenste foto uploaden.  Mocht je dit zijn vergeten dan kun je je naam, graveertekst en foto(‘s) ook via ons contactformulier naar ons opsturen. Vermeld hierbij ook je bestellingsnummer.

Als je het makkelijker vind kun je de door ons benodigde gegevens ook e-mailen naar: info@lovelythingz.nl o.v.v. je bestellingsnummer.
Het belangrijkste is dat je ons een originele foto toestuurt en geen foto’s die je zelf hebt bijgesneden. Op deze manier kunnen wij voor je kijken hoe wij je foto het mooiste kunnen verwerken in het door jou bestelde foto artikel.

Als je een foto sieraad hebt besteld,  sturen wij je per e-mail altijd eerst een voorbeeld ter goedkeuring. Pas nadat jij het voorbeeld hebt goedgekeurd zal het artikel in productie worden genomen.

Weet je niet of je foto geschikt is? Dan mag je ook meerdere foto’s sturen, wij zoeken dan de meest geschikte foto voor je uit. Wanneer je foto niet geschikt is zullen wij dit altijd laten weten. Je kunt ons dan een nieuwe foto toesturen.
Als je een gepersonaliseerde bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via ons contactformulier. Wij zullen dan onze uiterste best doen om je bestelling nog aan te passen of te annuleren.

Mochten wij je gepersonaliseerde artikel al in productie hebben genomen of je bestelling al hebben verzonden, dan kunnen wij je bestelling helaas niet meer annuleren.
Gepersonaliseerde artikelen, zijn artikelen die speciaal voor jou gemaakt en zijn daarom uitgesloten van het herroepingsrecht. Meer informatie over retourneren of omruilen kun je hier vinden.

Alleen als er een duidelijke fout van onze kant is gemaakt (bijvoorbeeld een spelfout of een verkeerde datum), dan maken we uiteraard kosteloos een nieuw gepersonaliseerd artikel.
Per gepersonaliseerd artikel verschillen de gebruikte materialen. Zo kunnen de zilveren, gouden en RVS onderdelen goed tegen water, foto’s onder glas daarin tegen niet. Een foto onder glas is spatwater dicht en dient niet in aanraking te komen met water/vocht.

Materiaal & Onderhoud

Van welke metalen worden sieraden nou eigenlijk gemaakt? Wat is het verschil tussen deze metalen? Waarom verkleuren sieraden? Hoe kun je verkleuring van je sieraden voorkomen?

Dit zijn vragen die veel gesteld worden en waar nog een hoop misverstanden over zijn. Er zijn een hoop verschillende metalen die worden gebruikt voor het maken van sieraden en ieder metaal heeft zo zijn voor- en nadelen.

Wij hebben de leukste en meest informatieve weetjes en onderhoudtips hier voor je op een rijtje gezet.
Sieraden hebben nogal eens de neiging te verkleuren. Of het nou een echt zilver of gouden sieraad is, of een verzilverd of verguld (plated) sieraad van staal, op den duur verkleuren ze allemaal!

Maar niet getreurt, wij zullen je vertellen hoe je, je verkleurde sieraden weer blinkend schoon kunt krijgen. Een sieraad koop je natuurlijk niet om maar een paar keer te dragen.

Wanneer je deze tips in acht neemt, verkleuren ze minder snel en weet je precies hoe je, je sieraden weer kan laten schitteren. Zo kun je met een gerust hart je dierbare sieraden blijven dragen!

Garantie & Klachten

Al onze artikelen worden voor verzending gecontroleerd op beschadiging en/of gebreken en wij doen altijd onze uiterste best om je bestelling in topconditie aan je te leveren. Toch kan het een keer voorkomen dat er een bestelling beschadigd raakt tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op de garantie.

Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek, hierover contact met ons op te nemen.

Voor onze artikelen geldt er een garantietermijn van maximaal 3 maanden.

Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos (met uitzondering van de verzendkosten) zorg dragen voor reparatie of eventuele vervanging.

Extra kwaliteitsgarantie gepersonaliseerde producten
Alle gepersonaliseerde producten die je bij Lovely Thingz koopt, hebben een gegarandeerde beste kwaliteit en zijn conform de Nederlandse Waarborg Wet gekeurd. Mocht het zo zijn dat je een gepersonaliseerd product aankoopt die kwalitatief afwijkt bij ontvangst, dan kun je dit product kosteloos omruilen voor een nieuw exemplaar. De extra kwaliteitsgarantie geldt op al onze gepersonaliseerde producten tot 6 maanden na aankoop van het sieraad.

Wij verzoeken je een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken. Indien de afwijking veroorzaakt is door onjuist gebruik, dan is inruilen niet meer mogelijk.

Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Je kunt een gebrek via het contactformulier bij ons melden of door een email te sturen naar: info@lovelythingz.nl. Vermeld hierbij je ordernummer en voeg eventueel gelijk duidelijke foto’s van het gebrek toe. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Wij streven er altijd naar om je bestelling naar volle klanttevredenheid af te handelen maar ben je onverhoopt toch niet tevreden? Laat het ons dan ook weten. We proberen graag samen met jou naar een passende oplossing te zoeken. Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel!

Je kunt je klacht via het contactformulier bij ons melden of door een email te sturen naar: info@lovelythingz.nl.

Na ontvangst van je klacht, zullen wij zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.